1397-01-27 13:59
477
0
52620
قوانلو عنوان کرد؛

ایجاد بیش از ۷ هزار شغل در حوزه صنعت استان گلستان‌

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: براساس آمار سامانه رصد، سال گذشته بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد شده که ۷ هزار و ۶۱ شغل آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

به گزارش گلستان ما ؛ حسینقلی قوانلو ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان گمیشان اظهار داشت: اقتصاد، تولید و اشتغال از مباحث مهم در کشور بوده و نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری در راستای این مباحث است.

وی افزود: مصرف و حمایت از تولید داخلی باید به صورت یک فرهنگ مهم در جامعه نهادینه شود و مسئولین و مردم هم در راستای تحقق آن گام بردارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به رشد صادرات غیرنفتی استان بیان کرد: استان گلستان با مجموع 225 میلیون دلاری رشد 7 درصدی را در حوزه صادرات غیرنفتی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز برای صادرات غیرنفتی بیش از 6 بازار جدید برای استان گلستان فراهم شده است.

قوانلو درخصوص ایجاد اشتغال در استان ادامه داد: بر اساس آمار سامانه رصد، سال گذشته بیش از 20 هزار شغل در استان ایجاد شده که 7 هزار و 61 شغل آن در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده است.

در ادامه این جلسه امیرشیر توماج، فرماندار شهرستان گمیشان نیز اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌ها باید عملیاتی شدن طرح‌های کارآفرینی و اشتغالزایی و همچنین اتمام پروژه‌های نیمه تمام را در سال‌جاری در اولویت قرار دهند.

وی افزود: سیاست‌های ابلاغی از سوی دولت و سازمان‌ها باید توسط هر یک از ادارات به خوبی اجرایی و عملیاتی شود. بر اساس تاکیدات دولت و در راستای تحقق شعار سال، خرید کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارد توسط هر یک از ادارات ممنوع است.

فرماندار گمیشان با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان برای ایجاد اشتغال گفت: شهرستان ظرفیت‌های متنوعی در حوزه ایجاد اشتغال دارد و همه باید زمینه فعال شدن این پتانسیل‌ها و حضور سرمایه‌گذاران را در منطقه فراهم کنند.

وی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های اشتغالزایی شهرستان، شناسنامه اقتصادی برای هر یک شهرها و روستاهای سطح گمیشان تهیه خواهد شد./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.